هوشمندانه ترین انتخاب در کفپوش آشپزخانه شما

 انتخاب هوشمندانه کفپوش آشپزخانه،

هوشمندانه ترین انتخاب در کفپوش آشپزخانه شما

 انتخاب هوشمندانه کفپوش آشپزخانه،


با توجه به تنوع بالا که کفپوش‌های معمول در بازار ایران از جمله سنگ و سرامیک، کفپوش‌های اپوکسی، لمینت و حتی موکت یک نوع سردرگمی در هنگام انتخاب کفپوش استکه به همین علت بر خود واجب دانستیم این‌بار در وب سایت شرکت رادین پوشش درباره انتخاب و تنوع کفپوش‌ آشپزخانه بنویسیم.

 پروسه‌ی زمان بر انتخاب بهترین کفپوش برای آشپزخانه می‌تواند تبدیل به یک  از کارهای دشوار در معماری داخلی ساختمانتان باشد که حتی گاهی ممکن است افراد با تجربه بدون توجه به آب و هوا وعوامل محیطی هم دست به انتخاب به اشتباه بزنند  و زمان و هزینه بیشتری را برای برای جبران انتخاب قبلی خود برای اصلاح به خود یا کرفرما تحمیل کنند اما با دانستن و توجه نکات ریز و ساده به ظاهر که بسیار مهم  واساسی می توانیم انتخاب درست که علاوه بر زیبایی و تمیزی ، سال های متمادی با انتخاب هوشمندانه خود از محیط آشپز خانه لذت ببریم . 

 در سال های نچندان دور شاید افراد کمتری درمورد کفپوش اپوکسی شناخت داشتن ولی امروزه یکی از انتخاب های مناسب برای طراحی داخلی و به خصوص آشپز خانه می باشد  این کفپوش‌ها به راحتی نصب می‌شوند؛ تنوع مدل و رنگ  بسیار بالایی دارند؛ به راحتی می‌توانید رنگ و طرحی را متناسب با سایر بخش‌های خانه انتخاب کنید؛ زیبا هستند؛ ذلیل تنوع رنگ و رزین در این نوع اپوکسی به راحتی تمیز می‌شوند و نسبت به آب و مواد شوینده بسیار مقاوم هستند؛ به هیچ عنوان لیز نیستند؛ یکپارچه هستند و هیچ آلودگی و جسمی را در خود نگه نمی‌دارند. در مجموع، گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آیند. می‌توانید در هنگام طراحی داخلی می توانید مشاوره رایگان از کارشناسان شرکت رادین پوشش بگیرید.

کارشناسان شرکت رادین پوشش فرش یا موکت کردن کف آشپزخانه گزینه‌ی چندان مناسبی نمیدانند. اول اینکه، از نظر بهداشتی خیلی مناسب نیست، آشغال و آلودگی را در خود نگه می‌دارد، تمیز کردن آن سخت است و نمی‌توان دائم آن‌ها را شست. دوم اینکه، با سلیقه‌ی امروزی چندان هماهنگ و متناسب نیست، به اصطلاح مد روز نیست. بنابراین، توصیه ما انتخاب سایر کفپوش‌ها و عدم استفاده از فرش و موکت برای آشپزخانه است.



بایگانی
  • ۰
  • ۰

کفپوش پلی یورتان چیست

کفپوش پلی یورتان چیست

 

.

در خصوص کفپوش پلی اورتان که گاهی با املای کفپوش پلی یورتان نیز نوشته می شود مطالب فراوانی وجود دارد که قابل بحث و بررسی است. به جهت عدم طولانی شدن مطلب سعی داریم مطالب زیر را در خصوص کفپوش پلی یورتان در دو یا چند مقاله جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. 

  • ساختار کفپوش پلی یورتان از لحاظ شیمیایی و مقایسه آن با کفپوش اپوکسی.
  • روش ساخت کفپوش پلی یورتان و ملاحظات آن و ملاحظات اجرا کفپوش پلی یورتان.
  • قیمت کفپوش پلی اورتان و عوامل موثر بر آن و مقایسه آن با کفپوش اپوکسی.
  • انواع و اقسام کفپوش پلی اورتان و کاربردهای آن از جمله کاربرد صنعتی و ورزشی.

در ابتدا به ساختار کفپوش پلی یورتان از لحاظ شیمیایی می پردازیم. قبل از شروع بحث ذکر این تعاریف لازم است که منظور از کفپوش پلی اورتان اجرا لایه های متعدد از رنگ پلی اورتان مناسب کف بوده که در مجموع این سیستم رنگ پلی یورتان در لایه های مختلف بر روی سطح، کفپوش پلی یورتان را تشکیل می دهد. ساختار کفپوش پلی یورتان یا بهتر است بگوییم رنگ پلی یورتان تشکیل شده از ترکیب یک ایزوسیانات با حداقل دو عامل از طرفین O=C=N-R-N=C=O و یک پلی ال با گروه OH بصورت HO-R-OH که از واکنش آنها با یک دیگر یک گروه اورتان بصورت ذیل تشکیل می گردد.

ساختار پلی یورتان

این گروه پلی یورتانی خواص ویژه و متفاوتی را تولید می کند و دامنه وسیعی از خواص را می توان تا تغییر در ایزوسیانات و پی ال بدست آورد. بعنوان مثال:

  • ایزوسیانات خطی یا آلیفاتیک + پلی ال خطی ایجاد خواص نوری خوبی دارد.
  • ایزوسیانات آروماتیک و حلقوی با پلی ال ایجاد خواص شیمیایی خوبی دارد.
  • ایزوسیانات به همراه پلی ال با طول زنجیر زیاد خواص انعطاف پذیری خوبی دارد.
  • ایزوسیانات به همراه پلی ال با طول زنجیر کوتاه خواص سختی بالایی دارد. 

همچنین از ترکیب ایزوسیانات و و پلی ال های به خصوص می توان فوم پلی اورتان با دامنه وسیعی از کاربرد مانند موارد ذیل تولید کرد. 

  • فوم پلی یورتان جهت صندلی و مبل.
  • فوم پلی یورتان جهت ایزولاسیون، مانند بدنه یخچال.
  • فوم پلی یورتان جهت تولید ساندویچ پنل.
  • فوم پلی یورتان جهت چوب مصنوعی، پلی وود.
  • الاستومر پلی یورتان جهت زیره کفش. 

اما نکته ای که برای ما حائز اهمیت است نوعی از پلی یورتان جهت مصارف کفپوش می باشد. 

در کفپوش پلی یورتان بر حسب نوع کاربرد خواص زیر مورد انتظار است.

مقاومت نوری و عدم تخریب کفپوش پلی یورتان

وقتی از مقاومت نوری در کفپوش پلی یورتان بحث می گردد باید دو مقوله را از هم جدا کنیم. منظور از مقاومت نوری کفپوش پلی یورتان عدم تخریب آن در زیر تابش اشعه خورشید است. همانطور که می دانیم ساختار اپوکسی در برابر اشعه خورشید دچار تخریب شده و و این فرآیند بصورت Chalking یا گچی شدن بروز می کند.پلی اورتان از این عیب مستثنا است ولی با توجه به مصرف MDI در کفپوش پلی اورتان (Methylene diphenyl diisocyanate) که یک ساختار حلقوی و آروماتیک است. کفپوش پلی یورتان در برابر اشعه خورشید تمایل به تغییر رنگ و زرد شدگی همانند اپوکسی دارد که در کفپوش های فام روشن پلی یورتان باید به این نکته توجه نمود.

مقاومت سایشی کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان بعلت داشتن ساختار یورتانی از مقاومت بالای سایشی برخوردار است که البته این امر به مقدار زیادی به سختی کفپوش بستگی دارد. این بدان معنا است که در صورتیکه با تغییر در ساختار پلی ال کفپوش پلی یورتان، کفپوش نرم داشته باشیم که عموماً استفاده ورزشی دارد در آن صورت مقاومت سایشی خیلی بالا نبوده ولی با توجه به نوع کاربرد ورزشی مقاومتهای بالای سایشی هم مورد انتظار نمی باشد.

  • ۹۸/۰۶/۲۶
  • اکبر فرهادیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی